دکتر ساسان ترابیان دندانپزشک زیبایی اولین فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی مشهد

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

هزینه های ترمیم زیبایی دندان با لمینت های سرامیکی

انجام لمینت های سرامیکی به دلیل جنس و مراحل آماده سازی آنها گرانتر است و احتیاج به تعداد جلسات درمانی بیشتر از دیگر دلایل افزایش هزینه در این نوع اصلاح لبخند می باشد. لمینت های سرامیکی دارای مقاومت بیشتری هستند و ایستادگی بیشتری در برابر تغییر رنگ و عوامل مخرب خواهد داشت. هزینه های ترمیم زیبایی دندان در لمینت های سرامیکی نیز به عوامل متفاوتی وابسته است و در اکثر مواقع پرداخت این هزینه ها بر عهده شخص می باشد و به وسیله بیمه ها پرداخت نمی گردد. افزایش قیمت در لمینت های سرامیکی به دلیل ماندگاری بسیار بالای آنها به مدت 10 تا 15 سال است و هزینه لمینت سرامیکی هر دندان 3.000.000 تومان تخمین زده شده است.

 

هزینه های جانبی ترمیم زیبایی دندان

هزینه های جانبی اصلاح لبخند نیز جزئی از هزینه های اصلاح طرح لبخند دندان می باشد و بخش اعظم آن مربوط به هزینه های ترمیمی است که احتیاج به همان تعداد جلسات اولیه دارد و هزینه ای تقریبا برابر با جلسات اولیه خواهد داشت. هزینه تجهیزات مورد استفاده، پزشک متخصص و عکس برداری های چند مرحله ای از جمله هزینه های جانبی این عمل ترمیمی به شمار می آید. هیچکدام از بیمه های درمانی هزینه های مربوط به لمینت را به منظور عمل ترمیمی و یا زیبایی تقبل ننموده و تنها در صورت تشخیص این اقدام به عنوان عمل کمک کننده به سلامتی توسط دندانپزشک، بخش بسیار کمی از هزینه ها توسط شرکت های بیمه پرداخت خواهد شد.

هزینه های ترمیم زیبایی دندان در ایمپلنت

توجه داشته باشید ایمپلنت جراحی چند مرحله ای است که به دو شکل توسط یک پزشک و یا چندین دندانپزشک در تخصص های مختلف  انجام می گیرد. یکی از عوامل تعیین کننده سقف و تخمین قیمت ها، استفاده از این روش توسط یک یا چند پزشک متخصص می باشد. تبحر و مهارت دندانپزشک معالج تاثیر بسیار زیادی در برآورد هزینه های ترمیم زیبایی دندان در این عمل ترمیمی دارد.

هزینه ایمپلنت دندانی

عمل ترمیمی ایمپلنت در قراردادهای بیمه ای نیست و پرداخت هزینه های آن در اکثر مواقع به عهده شخص می باشد. استفاده از روش های مختلف قالب گیری و روکش در عمل ایمپلنت فاکتور مهمی در تخمین هزینه های ترمیم زیبایی دندان ذر این روش است و توسط دندانپزشک متخصص پروتز مشخص می گردد. تهیه پروتز از برخی برندهای تولید کننده مشهور و صاحب نام، احتیاج به پرداخت هزینه های بسیار زیادی داشته و تعدادی از این شرکت ها به عنوان ضمانت، انجام مجدد درمان پس از شکست در خط اول درمان را به عهده می گیرند. برخی برندهای شرکت تولید کننده پروتزهای دندانی در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، سوئیس و سوئد بسیار گران قیمت است و تهیه آنها احتیاج به پرداخت هزینه های بسیار زیادی خواهد داشت.



:: برچسب‌ها: هزینه لمینت دندانی،هزینه کاشت دندان،هزینه اصلاح طرح لبخند،ارتودنسی، لمینت دندان،دندانپزشک خوب در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : احمد خلیلی
ت : سه شنبه 15 مرداد 1398
.

موارد تجویز لمینت

بستن فضاهای بین دندانی، خصوصاً در قسمت قدامی فکین
اصلاح چرخش و جابجایی محدود دندان ها و ردیف نمودن آن ها
اصلاح تغییر رنگ و بدرنگی های دندانی و ایجاد رنگی زیبا و شفاف
اصلاح اشکال نامناسب دندانی (دندان های بسیار کوچک و میخی شکل) و ایجاد شکل زیبا و مناسب
اصلاح کوتاهی ارتفاع دندان ها و ایجاد لبخندی مناسب
یکی از مزیت های اصلی لمینت ها تراش محدود و محافظه کارانه آن ها می باشد که با حداقل میزان نیاز به تراش لمینت تهیه و نصب می گردد.

اصلاح طرح لبخند

انواع لمینت دندان

لمینت دندان به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود که از نظر جنس و ساخت متفاوت هستند:

1.لمینت سرامیکی :

این نوع لمینت دندان از جنس سرامیک است و نیاز است پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته شود به همین دلیل به این نوع لمینت دندان، روش غیرمستقیم هم گفته می شود. لمینت دندان سرامیکی، ظاهری زیباتر دارد، ثبات رنگ بیشتری دارد و مقاوم تر است. البته ناگفته پیداست که این نوع لمینت دندان هزینه بیشتری هم خواهد داشت.

2.لمینت کامپوزیتی :

در این نوع لمینت دندان، ونیر از جنس کامپوزیت است و در مطب ساخته می شود. استفاده از ونیر کامپوزیتی را روش مستقیم هم می نامند. لمینت دندان از جنس کامپوزیت شفاف تر است پس در مورد دندان های با رنگ خیلی زرد شاید نتیجه دلخواه حاصل نشود.

در عوض در این جنس لمینت دندان، قبل از نصب تغییر کمتری روی دندان اعمال می شود و دندان ها به تراش کمتری نیاز دارند (اگر شر ایط دندان فرد مناسب باشد، بدون تراش انجام می شود).

مراقبت های بعد از نصب لمینت دندان

بعد از اینکه درمان انجام شده و لمینت بر روی دندان نصب شد، لازم است زمان بیشتری نسبت به قبل صرف بهداشت دهان و دندانتان نمائید.

بهتر است درباره استفاده از دهان شویه زمانی که لمینت دندان دارید، تامل بیشتری کنید. استفاده بی رویه از دهان شویه هایی که محتوی فلور اید هستند می تواند روی لمینت ها تاثیر بگذارد پس بهتر است در این باره با پزشک خود مشورت نمائید.

از دیگر مشکلات شایعی که ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی پس از نصب لمینت دندان پیش بیاید، تغییر رنگ است. البته دامنه این تغییر رنگ بسیار به سبک زندگی شما مربوط می شود. استفاده از دخانیات و یا نوشیدن مداوم قهوه و چای می تواند این روند را سرعت بخشد.

لمینت های دندانی بسیار ظریف و شکننده اند. لذا بایستی از نوشیدن مایعات بسیار گرم یا بسیار سرد، جویدن مواد غذ ایی سفت و سخت مانند آب نبات و شکستن آجیل و تخمه و ... خودداری نمایید و مراقب برخی عادات مانند نگه داشتن مداد بین دندان ها یا گاز زدن سیب و ... که سبب تخریب واحد لمینت می شوند نیز باشید.

هزینه های جانبی لمینت دندانی

باید در نظر داشته باشید که این قیمت ها، تنها هزینه مستقیم لمینت دندان است و نکته ای که شاید کار شما را بر ای برآورد دقیق هزینه لمینت دندانی سخت کند همین هزینه های جانبیست. به عنوان نمونه بر ای لمینت دندان به روش غیرمستقیم، از شروع تراش دندانتان تا آماده شدن لمینت شما نیاز به یک روکش موقت دارید. به تمام این هزینه ها باید هزینه ویزیت، نسخه پزشک و اسکن دندان را هم اضافه کنید.

لامینت

حال شاید تنها این سوال در ذهن شما بی پاسخ مانده باشد که با توجه به تعرفه ثابت، علت تفاوت قیمت لمینت دندان در مطب های گوناگون چیست؟ بر ای پاسخ به این سوال باید گفت بر اساس تعرفه قیمت ۹۸ لمینت دندان در تهران، بستگی به نوع لمینت (لمینت سرامیکی یا کامپوزیت دندان) ، زمان صرف شده و بعضاً منطقه جغرافیایی مطب دندان پزشکی دارد.

بلیچینگ دندانی

بلیچینگ، سفیدکردن دندان ها روشی کاملاً محافظه کارانه بر ای اصلاح بدرنگی دندان ها می باشد که با استفاده از مواد خاص روشن کننده بر روی دندان ها اقدام به پراکندن رنگ های تیره داخل دندان می نمایید و رنگ دندان را روشن تر می کنند. نتایج این روش درمانی برگشت پذیر و ممکن است پس از چند سال نیاز به تکرار درمان باشد، معمولاً پس از بلیچینگ مختصری حساسیت دندانی رخ می دهد که در صورت استفاده از تکنیک درست به هنگام کار این حالت بزودی برگشت پذیر می باشند.

بلیچینگ معمولاً به دو صورت در مطب و یا در منزل انجام می شود روش در مطب سریع تر و بیشتر تاثیرگذار است و نتایج جالب تر است. روش در منزل قدری کندتر می باشد هر چند انجام هر دو روش به صورت مکمل همدیگر، نتایج عالی تر می باشد.

بایستی توجه نمود قبل از بلیچینگ کلیه پوسیدگی ها و جرم ها از روی دندان ها برداشته شوند و یا چنانچه مشکلات لثه ای مانند تحلیل های لثه ای وجود دارد رفع بشه، یا در حین کار با ملاحظات خاص محافظت از لثه به خوبی انجام شود.

نکته قابل توجه در این تکنیک عدم هر گونه تراش و یا دستکاری در بافت دندان می باشد و با حفظ کل ساختمان دندان به صورت اولیه و دست نخوره رنگ دندان اصلاح می شود.

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی یکی از برترین خدمات در حوزه ی دندانپزشکی ترمیمی نوین می باشد.

ایمپلنت های دندانی پین هایی از جنس تیتانیوم خالص و سازگار با بدن می باشند که در فضاهای خالی محل ازدست رفتن دندان ها کاشته شده و پس از گذشت زمان یعنی جهت اتصال این پین ها با استخوان (بین ۵ - ۴ ماه) روکش روی آنها نصب شده و جایگزین دندانه ای از پست رفته می شوند.

امروزه یکی از متنوع ترین مواد در دندانپزشکی ایمپلنت های دندانی می باشند. برحسب ویژگی های سطح ایمپلنت، شرکت سازننده، طرح ایمپلنت قیمت های متفاوتی داشته و کیفیتی نسبتاً متفاوت دارند.

برترین ویژگی کاشت دندان عدم آسیب به دندان های مجاور و جایگزین دندان ازدست رفته می باشد یعنی برخلاف بریج های پروتز ثابت نیاز به تراش دندان های پایه جهت جایگزین دندان ازدست رفته نمی باشد.

با استفاده از ایمپلنت های دندانی می توان پروتزهای متحرک و نامناسب را به حالتی بند متحرک و ثابت تبدیل کرد که سبب بهبود و استفاده از پروتز و رضایت بیمار می گردد.

لازم به ذکر است این درمان نیز مانند سایر درمان های دندانپزشکی نیازمند مراقبت ویژه می باشد تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

هزینه لمینت دندانی

جز چند مورد خاص هیچ گونه منع مطلق بر ای استفاده از ایمپلنت در بیماران نمی باشد که یکی از موارد آن بیماران مبتلا به مشکلات فلج مغزی، صرع و مشکلات روانی می باشد در بیماران دیابتی، با ملاحظات خاص کاربرد دارد .

برخی موارد دیگر هم چون بیماران دار ای دندان قروچه، ساییدگی شدید دندان، نیز نیاز به توجه خاص و رفع عادات مذکور و سپس ایمپلنت می باشد.



:: برچسب‌ها: هزینه لمینت دندانی،هزینه کاشت دندان،هزینه اصلاح طرح لبخند،ارتودنسی، لمینت دندان،دندانپزشک خوب در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : احمد خلیلی
ت : دو شنبه 14 مرداد 1398
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی