دکتر ساسان ترابیان دندانپزشک زیبایی اولین فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی مشهد

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

نظافت و رعایت بهداشت دندان در دوران ارتودنسی

 Grooming_during_orthodontic
رعایت نکات بهداشتی و حفظ نظافت دندان ها در طول دوران ارتودنسی اهمیت بسیاری دارد، برای نظافت دندان ها با دستگاه ارتودنسی ثابت، از مسواک های مخصوص بین دندانی استفاده می شود. با استفاده از این نوع مسواک باید به دقت فضای بین دندانها و سیم دستگاه را تمیز کرد. استفاده از مسواک و نخ دندان بعد از هر وعده غذایی باعث می شود تا قطعات غذا بین سیم و براکت ها گیر نکند. گیر کردن مواد غذایی بین دندان ها و دستگاه ارتودنسی، مسأله ای جدی است و باید پس از هر وعده غذایی آن را رفع کرد؛ زیرا این باقی مانده های غذا باعث تولید اسید و پوسیدگی دندان ها می شود. علاوه بر این ایجاد پلاک و جرم روی دندان ها باعث دو رنگ شدن دندان ها پس از برداشتن دستگاه ارتودنسی خواهد شد.

 

انواع ارتودنسی


یکی از روش های اصلاح طرح لبخند ارتودنسی به شکل متحرک می باشد .این دستگاه های ارتودنسی در واقع، یک قالب شفاف است که برای دندان های هر فرد به طور اختصاصی تهیه می شود. مزیت استفاده از این دستگاه های متحرک ارتودنسی این است که فرد به راحتی می تواند در زمان غذا خوردن آن را خارج کرده و پس از نظافت کامل مجددا در دهان قرار دهد. نظافت و مسواک زدن با ارتودنسی متحرک بسیار آسان تر است. دستگاه ارتودنسی متحرک به دلیل عدم وجود براکت و سیم، و ظاهر شیشه ای و شفافی که دارد، جلوه زیبایی ایجاد می کند و مورد استقبال نوجوانان و جوانان واقع شده است؛ اما باید توجه داشته باشید که نوع مناسب ارتودنسی باید طبق دستور دندان پزشک انتخاب شود. در شرایطی که نا مرتبی و بی نظمی دندان ها بسیار شدید باشد، استفاده از ارتودنسی متحرک ، کمکی به بهبود وضعیت دندان ها نمی کند.

 

بهترین زمان انجام ارتودنسی


بهترین زمان برای شروع درمان ارتودنسی دندان زمانی است که تمامی دندان های شیری کودک رشد کرده باشد. دندان ها و استخوان های آرواره کودک در این سنین انعطاف پذیری کافی را دارد و به خوبی به درمان ارتودنسی پاسخ می دهد و هزینه ارتودنسی در این دوران پایین تر می باشد . به طور کلی سنین 12 تا 15 سال دوره طلایی برای درمان ارتودنسی است. پس از آن با افزایش سن، ممکن است درمان بی نظمی دندان ها با تاخیر و به کندی انجام شود.

 

ارتودنسی در چه افرادی امکان پذیر نیست؟


بسیاری از مراجعه کنندگان در سنین بالا تصمیم به انجام ارتودنسی می گیرند این افراد باید توجه کنند به دلیل اینکه رشد فک و دندان ها به پایان رسیده است، انجام هر کاری در این سن ممکن نیست. اما اگر ارتودنسی در این سنین با هدف ردیف کردن دندان هاباشد قابل انجام است البته به شرطی که لثه های سالمی داشته باشند

 

افرادی که دچار پوسیدگی دندان و پلاک و جرم میکروبی هستند، ابتدا باید برای ترمیم پوسیدگی دندان های خود به دندان پزشک مراجعه کرده و پس از درمان کامل نسبت به شروع ارتودنسی اقدام نمایند.

 

درمان ارتودنسی و بارداری

ارتودنسی در دوران بارداری یکی از دغدغه های خانم ها در دوران بارداری نگرانی درباره وضعیت دندان ها و ادامه درمان ارتودنسی، مطمئناً خانم های بسیاری هستند که در طول دوره درمان ارتودنسی، متوجه می شوند که به زودی قرار است، مادر شوند. بارداری یک موهبت الهی است و قطعاً هر خانمی در این دوره، خوشحال خواهد بود اما نگرانی درباره وضعیت دندان ها و ادامه درمان ارتودنسی، مطمئناً به سراغشان می آید. البته این نگرانی تنها بخش کوچکی از تداخلات بارداری و ارتودنسی است. نگران ادامه درمان ارتودنسی نباشید، هیچ مانعی برای ادامه درمان ارتودنسی وجود ندارد اما باید صبرتان را بیشتر کنید چرا که درمان ارتودنسی در زمان بارداری، سختی های مخصوص خود را دارد. در ادامه بیشتر به موضوع ارتودنسی در زمان بارداری می پردازیم.

 

اهمیت سن بارداری در درمان ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

 

سن ارتودنسی در دوران بارداری مشخص کننده نوع درمان شما خواهد بود. در سنین پایین تر اصلاحات فکین صورت می گیرد و در سنین بالاتر، موقعیت های دندانی فیکس می شوند. سن بارداری از این جهت اهمیت دارد که نوع درمان شما را مشخص می کند. هر زمانی که متوجه بارداری شدید، به دندان پزشک زیبایی خود اطلاع دهید تا نوع درمان و داروهای شما را تغییر دهد.

 

پوسیدگی بیشتر در ارتودنسی بارداری

ازآنجایی که مادران باردار، مواد قندی بیشتری در این دوره استفاده می کنند، دندان هایشان در معرض پوسیدگی بیشتری قرار می گیرد. در این دوره باید بهداشت دهان را بیشتر از گذشته رعایت کنند تا از هرگونه پوسیدگی دندانی پیشگیری کنند. از طرفی در زمان بارداری محیط دهان بیشتر از گذشته، اسیدی خواهد شد. به همین دلیل دندان ها در معرض پوسیدگی بیشتری قرار می گیرند. از دندان پزشک خود بخواهید برای تمیز نگه داشتن دندان هایتان، محلول های شستشوی مناسبی را به شما معرفی کنند که هیچ گونه خطری برای جنین نداشته باشد

 



:: برچسب‌ها: دکتر ترابیان، ارتودنسی، ارتودنسی در بزرگسالان ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : احمد خلیلی
ت : شنبه 25 خرداد 1398
.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان در انواع مختلف متناسب با هر دندان انجام می شود سرامیکی دندان است که بسیار نازک می باشد که همرنگ دندان و بسیار نازک می باشد که بر روی سطح جلویی دندان متصل می شوند،.ونیر ها یا از جنس کامپوزیت هستند و به طور مستقیم و داخل مطب ساخته می شود و یا از جنس سرامیک هستند و در لابراتور ساخته می شوند که به آن ها ونیر سرامیکی گفته می شود.ضخامت این پوسته ها حدوداً 5/0 تا 6/0 میلی متر است، یعنی دو برابر ضخامت پوسته تخم مرغ . بعضی از انواع لامینت ها، مانند مارک تجاریِ لومنیرز، حتی نازک تر از این هم هستند.

 

هزینه لمینت دندان 

 

لمینت دندان از چه جنسی است؟

تفاوت اصلی لمینت دندان یا لامینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
لامینت های سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارند. ثبات رنگ در لامینت های سرامیکی بیشتر است و اصولا ظاهر زیباتری دارند.لامینت های کامپوزیتی ثبات رنگ کمتری دارند و مزیت اصلی آن ها نسبت به لامینت های سرامیکی، قیمت ارزان تر و تراش کمتر دندان است.

 

لمینت سرامیکی محکم تر و ماندگارتر هست چه از نظر رنگ ، چه استحکام.
ولی برای لمینیت سرامیکی لازم است حدود نیم میلیمتر از دندان تراشیده می شود.
لمینیت سرامیکی در لابراتوار ساخته می شود و پس از امتحان در دهان از لحاظ فرم و نشست به لابراتوار جهت گلیز(لعاب) ارسال می شود و سپس با سمان(چسب) مخصوص چسبانده می شود.
ولی لمینیت کامپوزیتی معمولا نیاز به تراشیده شدن دندان ندارد
قیمتش هم حدودا یک سوم لمینت سرامیکی هست.
ولی خب به ماندگاری لمینت سرامیکی نیست
میانگین عمر لمینت سرامیکی ۸ سال و کامپوزیتی ۴ سال هست
که با مراقبت درست و اصولی می تواند بسیار طولانی تر باشد.

 

لامینت ها در ابتدا به عنوان جایگزین دستگاه های ارتودنسی برای بزرگسالانی ساخته شدند که دندان های صافی نداشته و در عین حال نمی خواستند تحت درمان طولانی مدت به وسیله بریس ها قرار بگیرند. نصب لامینت دندان عملی است که با یک بی حسی جزئی یا حتی بدون آن قابل انجام بوده و گزینه ایده آلی برای بهبود سریع ظاهر دندان های جلویی است.

 

لمینت دندان 

 

لامینت برای اصلاح مشکلات خفیف تا متوسط دندان های قدامی کاربرد دارد. بسیار مهم است که دندان دچار ضایعات گسترده نباشد و مشکلات زیبایی در حد می نای دندان ختم شود.

 

 

روش کار دندانپزشکی زیبایی در انجام لمینت دندان


دندانپزشکی زیبایی می تواند به چند روش ونیرهای (لامینت های) سرامیکی را برای بیمار نصب کند. یکی از این روش ها، تکنیک بدون تزریق بی حس کننده و بدون دریل کردن دندان ها است که تنها با استفاده از محصولات فوق نازکی مانند لومینرز امکان پذیر است. دلیل این امر آن است که ونیرهای سرامیکی فوق نازک آن قدر نازک هستند که می توان آن ها را بدون نیاز به تراشیدن دندان، مستقیماً روی دندان چسباند، و از آنجا که در این روش از دریل استفاده نمی شود نیازی به بی حسی هم نیست.اگر دندان ها ظاهر بیش از اندازه ناخوشایندی داشته باشند می توان با دریافت هزینه ای اضافی، یک ونیر موقت روی آن ها نصب کرد.

 

تفاوت ارتودنسی با لمینت دندان


برخی از افراد با مشکل بهم ریختگی دندان مواجه هستند برای اینکه بتوان این بهم ریختگی را از بین برد و ظاهر مناسبی را در دندان ها ایجاد کرد، باید روش مناسبی را در نظر گرفت ، انتخاب روش مناسب بستگی به میزان آسیب دیدگی و وضعیت قرار گیری دندان ها دارد . همچنین سن فرد می تواند در انتخاب یک روش مناسب برای مرتب کردن دندان ها تاثیر گذار باشد .برای انتخاب یک روش مناسب برای اصلاح وضعیت قرار گیری دندان ها باید به یک دندانپزشک زیبایی مراجعه نمایید تا مناسب ترین روش بعد از بررسی های لازم با توجه به نحوه قرار گیری دندان های شما در نظر گرفته شود . با استفاده از تمامی این روش ها می توان یک لبخند زیبا را بدست آورد .

 

تفاوت لمینت با ارتودنسی

برای اصلاح نامرتبی دندان ها روش هایی مختلفی مانند ارتودنسی دندان، لمینیت دندان ، روکش های دندانی ، کامپوزیت ونیر کشیدن و جایگزین کردن دندان با دندان مصنوعی مطرح شده است که دندانپزشک زیبایی با توجه وضعیت قرار گیری دندان ها و مشکلی که وجود دارد بهترین روش را برای شما انتخاب می کند ، ارتودنسی و لمینت دندان دو روشی می باشد که امروز برای مرتب کردن دندان ها و اصلاح وضعیت قرار گیری آن ها مورد استفاده قرار می گیرد . در این مقاله در رابطه با ارتودنسی دندان و لمینت دندان توضیحاتی داده می شود

 

ارتودنسی دندان
مناسب ترین روش که در هر سنی می توان آن را برای اصلاح وضعیت قرار گیری دندان ها بکار گرفت ارتودنسی دندان می باشد ، در این روش از براکت هایی برای مرتب کردن دندان ها استفاده می شود این برا کت ها می توانند بصورت نامرئی باشند که از نظر زیبایی برای فرد مشکلی را بوجود نیاورد .

 

ممکن است بعد از ارتودنسی نیاز به لمینت دندان باشد تا با استفاده از این روش بتوان اندازه دندان ها را با یکدیگر یکسان کرد . ایده آل ترین حالت برای اصلاح طرح لبخند و ایجاد یک ظاهر زیبا در دندان ها مرتب کردن دندان ها با استفاده از ارتودنسی و مزون کردن شکل دندان ها و سفید کردن آن ها با استفاده از لمینت و کامپوزیت ونیر است

 

موارد کاربرد لمینت دندان


راه حلی برای لک زدن فیلرها :معمولاً فیلرهای (کامپوزیت دندانی) سفید رنگ به مرور زمان بدرنگ می شوند. در مقابل، زیبایی سطح سرامیکی ایجاد شده توسط یک ونیر چینی عموماً عمر طولانی تری دارد.

 

ترمیم عیوب و نقایص جزئی دندان :اغلب، دندان هایی که کمی دچار ساییدگی، لب پریدگی یا عیوب سطحی (مانند فرورفتگی یا گودی) هستند یا به مقدار نسبتاً جزئی رشد غیرطبیعی داشته اند (رشد دندان های پیشین کناری به شکل خرده دندان های مخروطی شکل ) با استفاده از ونیرهای سرامیکی به خوبی درمان می شوند

 



:: برچسب‌ها: دکتر ترابیان، ارتودنسی، ارتودنسی در بزرگسالان ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : احمد خلیلی
ت : شنبه 25 خرداد 1398
.

ارتودنسی چیست

دندان ها به هر دلیلی که دارای بهم ریختگی و نامنظمی باشد تنها راه درمان ارتودنسی دندان ها می باشد و استفاده از روش های دیگر مانند لمینت دندان روش مناسبی برای درمان و اصلاح نامنظمی دندان ها نمی باشد 
در بهم ریختگی شدید دندانها، یا دندانهای نیش بیرون زده و یا دندانهای نیش بالاتر از دندانهای دیگر قرار دارند و یا ناهنجاری ها فکی و یا اورلپ های شدید و روی هم آمدن زیاد دندانها و یا فاصله بیشتر از 4 میلیمتر دندانها و یا در سنین پایین امکان انجام درمانهای کامپوزیت و لمینت به هیچ وجه مجاز نیست و درمان انتخابی 100% ارتودنسی است.

 

در روشهای معمول ارتودنسی روی هر دندان براکت گذاری میشود و دندانها به وسیله سیم و کشهای مخصوص به مرور زمان به جایگاه درست خود منتقل میشوند.
در صورتی که شکل و آناتومی دندانها، فارغ از جایگاه قرارگیری دندان زیبا و استاندارد باشد بهترین روشدرمانی استفاده از ارتودنسی می باشد .در صورتی که دندان ها از نظر ظاهری مشکل داشته باشند بعد از انجام ارتودنسی و منظم کردن، دندانها حالت تورفته و رو به داخل خواهند داشت که اصلا نمای زیبایی به لبخند نخواهد داد، در این موارد باید سایز دندانها با درمانهای زیبای درشتتر شوند و ارجحیت با درمانهای کامپوزیت و لمینت خواهد بود و نه ارتودنسی.

 

ارتودنسی دندان
درمتدهای قدیمی درمان ارتودنسی فقط با براکتهای فلزی رنگ انجام میگرفت اما به علت نمای نازیبا و عدم امان حضور در اجتماع برای سنین بالاتر با براکتهای فلزی متدهای جدید ارتودنسی به شکل ارتودنسی نامرئی یا سرامیکی و نامرئی طراحی شده اند.

 

طول درمان ارتودنسی دندان

به طور کلی طول دوره درمان برای هر فرد با توجه به میزان انحرافات و ناهنجاری هر فرد متفاوت می باشد. مهمترین عوامل تأثیرگذار در طول دوره درمان ارتودنسی به این ترتیب است که هر چقدر جوان تر باشید، دوره درمان ارتودنسی زمان کمتری نیاز خواهد داشت زیرا بافت های استخوانی کودکان و نوجوانان بر خلاف بزرگسالان در حال رشد است و زودتر با تغییرات منطبق می شوند. همچنین سلامت دندان از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد در واقع هر گونه بیماری یا عفونت قبل یا در طول دوره ارتودنسی می تواند بر روی نتیجه مؤثر ارتودنسی تأثیرگذار باشد. از این رو باید قبل از انجام ارتودنسی دندان کلیه بیماریهای لثه و پوسیدگی های دندانی برطرف شوند. همچنین وجود دندان های نهفته یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد یعنی چنانچه بیماری دارای دندان نهفته باشد، مدت زمان درمان ارتودنسی می تواند بیشتر به طول بیانجامد.

 

عوامل تأثیرگذار بر هزینه ارتودنسی


عوامل اصلی تاثیر گذار بر هزینه های ارتودنسی

 

  • انواع بریس

دندانپزشکان زیباییو متخصصین ارتودنسی با توجه به مشکل بی نظمی و میزان انحراف دندان ها پیشنهاد می دهند که در انواع مختلف بریس فلزی، بریس سرامیکی و بریس دیمون می باشد

 

  • بریس فلزی

یکی از مهم ترین وسایل های ارتودنسی بریسها می باشند بریس فلزی که معمولاً از استیل ضدزنگ تهیه می شود، همچنان به دلیل قیمت پایین تر و دوام بالاتر پرکاربردترین نوع بریس است. از طرفی بریس فلزی مشخص ترین نوع بریس است. اگر چه ارتودنسیفلزی بیش از هر روش ارتودنسی دیگری توجه اطرافیان را جلب می کند، اما تعرفه آن نیز پایین ترین است. به علاوه تعداد جلسه های ویزیت و تنظیم در طول درمان ارتودنسی فلزی کمتر است که باعث می شود در هزینه رفت و آمد نیز صرفه جویی کنید.

 

  • بریس سرامیکی

بریس سرامیکی شبیه به بریس فلزی است، به جز این که براکت های آن از سرامیک شفاف یا همرنگ دندان تهیه می شود. ارتودنسی سرامیکی کمتر از نوع فلزی به چشم می آید، اما چنانچه به خوبی تمیز نشود به سرعت لکه می شود؛ به علاوه بریس سرامیکی شکننده است. از یک سو بریس سرامیکی دندان ها را سریع تر از دیگر روش های ارتودنسی نامرئی مانند پلاک های شفاف پلاستیکی حرکت می دهد، از سوی دیگر بریس سرامیکی گران تر از روش معمول درمان ارتودنسی با براکت های فلزی است.

 

  • بریس دیمون

بریس دیمون کش دور براکت

 

یا بست استیل ندارد و براکت ها خود سیم ها را ثابت نگه می دارند. ارتودنسی دیمون مانند دیگر روش ها به جلسات متعدد تنظیم نیاز ندارد، اما هزینه آن بالاتر است.

 

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی نامشخص ترین درمان ارتودنسی است که بیشتر برای اصلاح مشکلات جزئی و اصلاح طرح لبخند دندان ها کاربرد دارد. بیمار در طول درمان از چند پلاک استفاده می کند. سازما ن های بیمه غالباً هزینه این روش را در صورت طبقه بندی شدن به عنوان عمل زیبایی تحت پوشش قرار نمی دهند.

 

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی زبانی یا پشت دندانی بریس لینگوال به صورت سفارشی برای هر بیمار ساخته می شود و پشت دندان ها قرار می گیرد. قیمت ارتودنسی لینگوال بالاتر از ارتودنسی با بریس سرامیکی و فلزی استیل است و نیاز به مهارت بالای متخصص ارتودنسی برای جایگذاری بریس دارد



:: برچسب‌ها: دکتر ترابیان، ارتودنسی، لمینت، ساسان ترابیان ,
:: بازدید از این مطلب : 951
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : احمد خلیلی
ت : چهار شنبه 22 خرداد 1398
.

دندانپزشک خوب کیست؟

در کلان شهر تهران نزدیک به 13 هزار دندانپزشک مشغول به فعالیت می باشند که کمتر از 10 درصد این دندانپزشکان بسیار حرفه ای و حاذق می باشند که میتوان آنها را به عنوان دندانپزشک خوب درتهران نامید. زمانی که احتیاج به دریافت خدمات زیبایی و ترمیمی، درمانی دهان و دندان دارید برای مراجعه به دندانپزشک خوب در تهران درمرحله اول باید به انجام کاری که میخواهید انجام دهید دقت کنید به عنوان مثال جایز نیست که برای انجام ارتودنسی به دندانپزشک متخصص درمان ریشه مراجعه نمایید یا برعکس.

 

لازمه دریافت یک نتیجه خوب برای زیبایی دندان ها انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی می باشد تا با بکارگیری بهترین روش و با کیفیت ترین مواد بتوان نتایج بسیار مطلوبی را دریافت کرد

 


یک دندانپزشک خوب در تهران را میتوان از سوابق آن شناخت. وقتی دندان پزشک خوب باشد هم درد کمتری می کشیم هم اینکه دندانمان دیرتر خراب شده و نیاز به ترمیم دارد.

همچنین اینطور نیست که دندانپزشکی که بیشتر پول میگیرد حتما بهتر است. باید کار او را دید یا از دیگران پرسید.در مقاله بعد به موضوعات لمینت دندان و بهترین دندانپزشک زیبایی میپردازیم.

 

اهمیت انتخاب دندانپزشک خوب در تهران


متخصصین و دندانپزشکانی که در این زمینه فعالیت می کنند بیشتر به دنبال روش ها و تکنیک های نوین در حوزه اصلاح طرح لبخند زیبا می باشد. اما برای پیدا نمودن یک دندانپزشک حاذق می بایست یک سری از مسائل را رعایت نمایید که در نهایت به نارضایتی منجر نشود. در ابتدای راه می بایست به سراغ دندانپزشکی بروید که ترس و واهمه ای از آن ندارید و در واقع این هنر دندانپزشک است که فضایی آرام برای شما فراهم سازد. یک دندانپزشک خوب همیشه اخلاق خوب دارد و در راضی نگهداشتن شما تلاش می نماید.

 

دندانپزشک خوب در تهران

 

میزان هزینه های اصلاح طرح لبخند مطرح شده از سمت او می بایست با در نظر گرفتن شرط انصاف باشد و هزینه های اضافی دریافت ننماید. بررسی مدرک تحصیلی و محل تحصیل و همچنین میزان محبوبیت آن در بین مردم نیز یکی دیگر از مسایلی است که شاید به انتخاب شما کمک نماید. ما سعی داریم در فضایی آرام و با مشورت کامل با بیمار بهترین لبخند را به او هدیه نماییم.

 

دندانپزشک خوب در بهبود وضعیت دندانهای هر فرد نقش بسزایی دارد . گاهی با خود فکر کرده ایم که ویژگیهای یک دندانپزشک خوب چیست ؟ سابقه دندانپزشک در زمینه کارهای زیبایی دندان میتواند راهنمای شما برای پیدا کردن بهترین دندانپزشک زیبایی باشد. ما در این مقاله به برخی از ویژگیهای یک دندانپزشک خوب اشاره میکنیم . یکی از مهمترین نکاتی که برای داشتن یک بهداشت دهان خوب باید در نظر داشت، داشتن یک دندانپزشک خوب است که به او اعتماد داریم.

 

 

ویژگی های یک دندانپزشک خوب در تهران


به گزارش بخش دهان و دندان سایت آسان طب ، برای انتخاب یک دندانپزشک خوب در تهران بهتر است در انتخاب خود دقت کنیم تا مرتبا مجبور به عوض کردن دندانپزشک خود نشویم. معمولا دندانپزشکی محیط پر استرسی است و مراجعه بار اول هم پر استرس ترین جلسه دندانپزشکی است. علاوه بر اینکه دندانپزشکی که همیشه شما را درمان میکند، به تاریخچه پزشکی و دندانپزشکی شما آگاه است ، چگونگی برخورد با شما و نحوه کاهش استرس شما را می داند و در مجموع میداند که با چه شرایطی برخورد دارد.

 

دندانپزشک خوب

برای انتخاب یک دندانپزشک خوب ، باید به چند نکته توجه داشته باشیم 

در مورد انتخاب یک دندانپزشک خوب و خبره باید بیان کنیم که اگر برای داشتن دندانهای زیبا، به دنبال دکتر دندانپزشکی زیبایی می گردید همیشه به پیشینه و کارهای قبلی دندانپزشک خود مراجعه کنید. سابقه دندانپزشک در زمینه کارهای زیبایی دندان میتواند راهنمای شما برای پیدا کردن بهترین دندانپزشک زیبایی باشد.

شهر و منطقه محل سکونت، به طور مثال دندانپزشک خوب در تهران یا بهترین دندانپزشک تهران. حتی در شهری مثل تهران هم نمیتوان فقط به این موضوع اکتفا کرد که بهترین دندانپزشک شهر کیست ؟! بلکه دسترسی آسان از محل کار یا زندگی شما نیز از اولویت بالایی برخوردار است. به طور مثال به دنبال دکتر دندانپزشک خوب در غرب تهران یا شرق تهران بگردیم.

انجمن دندانپزشکان و انجمن دندانپزشکی ایران ، نام تمامی فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی را آورده، به این ترتیب میتوانید مطمین شوید که فردی که به او مراجعه میکنید، دارای مدرک دکترای دندانپزشکی هست.

 

 

ویژگی های دندانپزشک خوب در تهران


از ویژگیهای یک دندانپزشک خوب به روز بودن و شرکت در دوره های مختلف مربوط به حرفه دندانپزشکی و داشتن certificate های مربوط به آنهاست.

همکاری با متخصصین مختلف در رشته دندانپزشکی( متخصص درمان ریشه، دندانپزشک ترمیمی، دندانپزشکی ایمپلنت ، دندانپزشک اطفال خوب و...) و ارجاع بیمار در صورت صلاحدید و بدون در نظر گرفتن هیچ انگیزه مالی ، یکی از ویژگیهای دندانپزشک خوب است.اصولا یک دندانپزشک عمومی خوب ، میتواند راهنمای شما برای انجام درمانهای صحیح و به موقع ، با هزینه های درست و معقول باشد. دندانپزشکان آموزش داده شده اند تا پیشگیری کننده باشند و آموزش دهنده و در عین حال درمان کننده. همیشه به این نکته توجه کنیم که به پزشک یا دندانپزشکی مراجعه کنیم که اولویتش سلامت بیمارش است.یک جراح دندانپزشک خوب باید بتواند نیازهای درمانی بیمار را بشناسد و به ترتیب اولویت ( بررسی منافع بیمار ) به درمان آنها بپردازد.



:: برچسب‌ها: دکتر ترابیان، ارتودنسی، ارتودنسی در بزرگسالان ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : احمد خلیلی
ت : شنبه 18 خرداد 1398
.

در برخورد و مواجهه با افراد مختلف اولین نکته ای که نظر ما را به خود جلب می کند چهره و البته مهم ترین قسمت چهره، لبخند فرد مقابل است که زیباترین پیام را به مخاطب مخابره می کند و هر چه لبخند زیباتر باشد، تاثیرگذاری بیشتر می شود.
زیبایی لبخند آن قدر مهم و البته تاثیرگذار است که افراد برای داشتن این موهبت شگفت انگیز حاضر هستند هزینه کنند و با مراجعه به متخصصین در این زمینه این امکان را برای خود فراهم کنند.
اما نکته ی قابل توجه آن است که زیبایی لبخند به عوامل مهم دیگری بستگی دارد و آن هماهنگی و هارمونی بین اجزاء فک، صورت و دندان ها است و هرچه این هماهنگی بیشتر باشد لبخند زیباتر خواهد بود.
مسلماً با داشتن دندان های نامرتب، بد رنگ، پوسیده و کوتاه نمی توان انتظار داشت که لبخندی دلنشین داشته باشید.
به همین خاطر نقش بهترین دندانپزشک زیبایی در رشته های مختلف بسیار پر رنگ و با اهمیت است، گاه لازم است که اصلاحاتی در فک و لثه صورت پذیرد و گاه امکان دارد دندان ها جایگزین و اصلاح و پر شود و گاه به ارتودنسی نیاز پیدا می کند.

 

اصلاح طرح لبخند چیست؟

داشتن لبخند زیبا می تواند افراد را جذاب تر کند. لبخند زیبا، نتیجه هماهنگی و هارمونی اجزاء صورت و فک و شکل دندان هاست. اصلاح طرح لبخند به منظور طراحی لبخند زیبا صورت می گیرد.
داشتن دندان های بد رنگ و نا مرتب می تواند تاثیر زیادی در کاهش اعتماد به نفس شما داشته باشد. داشتن دندان های زیبا و ردیف و البته سالم، لبخند شما را زیباتر می کند . برای رسیدن به لبخندی هالیوودی و شیک ممکن است تغییراتی درفرم لثه، طول دندان، فاصله و برجستگی دندان ها ایجاد شود تا در نهایت لبخندی زیبا حاصل شود. در واقع رابطه مستقیمی بین اجزای صورت، اندازه ها و رنگ و شکل آنها در ترکیب با یکدیگر وجود دارد که رعایت تناسب این روابط چهره را خواستنی و دوست داشتنی می کند.
امروزه با پیشرفت های موجود در دندانپزشکی هر فردی با هر مشکل در دندان می تواند اقدام به اصلاح طرح لبخند دندان نماید، که البته برای ماندگاری این ترمیم ها باید مراقبت های بعدی از آنها به درستی صورت گیرد.
اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند یا لبخند هالیوودی به نمایش گذاشتن دندان ها و لثه ها در وضعیت مناسبی گفته میشود که با جذابیت خاصی روی چهره ی فرد کاندید جلوه نمایی میکند و او را زیباتر مینمایاند . این فرآیند بهبود لبخند و داشتن لبخند زیبا است که توسط دندانپزشک زیبایی از طریق یک یا چند روش زیبایی دندان از قیبل لمینیت یا لامینیت ، ونیر یا کامپوزیت ونیر، باندینگ دندان، کاشت دندان و سفید کردن دندان یا بلیچینگ و روکش گذاری با روکش های فول و تمام

 

طول عمر اصلاح طرح لبخند


روش های دندان پزشکی زیبایی نیازمند مراقبت منظم از بهداشت دهان است و ممکن است نیازمند انجام اقدامات مربوط به نگهداری دندان ها در طول زمان باشد. برای مثال، سفید شدن دندان ها باید هر چند وقت یک بار به منظور حفظ سفیدی و روشنی دندان ها انجام شود. همچنین روکش های پرسلین ممکن است تراشیده شده یا دچار شکستگی شوند و به این ترتیب نیاز به جایگزینی و تعویض داشته باشند. زیبایی دندان با کامپوزیت دائم می تواند لک شده و نیازمند اصلاح یا تعویض باشد. روکش دندان معمولاً نیازمند جایگزینی در هر 10 تا 15 سال است. بهبود وضعیت لبخند لثه ای نیز می تواند نیازمند اصلاح اقدامات اصلاحی انجام شده با گذشت زمان باشد. در ضمن برای اطلاع دقیق از هزینه اصلاح طرح لبخند باید با پزشک مشورت نمایید.
اگر به بیش از یک عمل نیاز داشته باشم چه کاری باید انجام دهم؟

 

 

 


هدف از اصلاح طرح لبخند معمولاً فراتر از یک درمان است. دندانپزشک بسته به وضعیت سلامت دهانی شما ممکن است دو یا چند روش درمانی شامل فرایندهای زیبایی و بازیابی را انجام دهد.

 


مراقبت از اصلاح طرح لبخند


تقریباً موفقیت همه فرایندهای دندانپزشکی اعم از فرایندهای بازیابی یا فرایندهای زیبایی به مراقبت هایی که پس از درمان انجام می شود بستگی دارند. ایمپلنت ها، ونیرها و تاج های دندانی نمی پوسند اما همچنان باید دندان های خود را به طور منظم مسواک زده، نخ دندان کشیده و به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید زیرا اگر در مورد بهداشت دهان و دندان خود و بیماری های لثه هشیار نباشید ممکن است درمان های زیبایی شما با مشکل مواجه شوند. اگر شما به درستی از اصلاح طرح لبخند خود مراقبت کنید، اثرات آن به مدت طولانی باقی خواهند ماند.
از محافظ شبانه یا نایت گارد استفاده کنید
اگر شما عادت به دندان قروچه دارید برای حفظ درمان های زیبایی که برای دندان های خود انجام داده اید بهتر است از نایت گارد استفاده کنید. محافظ شبانه یا نایت گارد یک ابزار تجویزی برای دهان است که از دندان ها در هنگامی که فرد خوابیده است محافظت می کند. این وسیله دندانی از ساییده شدن دندان ها به هم جلوگیری می کند و به خصوص برای افرادی که دندان قروچه می روند مناسب است.
از نی استفاده کنید
نی باعث می شود که دندان ها کمتر در معرض نوشیدنی های تیره قرار گیرند زیرا مایعات را به سمت انتهای دهان منتقل می کند. اگر دندان ها کمتر در معرض مواد تیره قرار بگیرند به مدت طولانی تری سفید باقی می مانند. نی ها همچنین باعث می شوند که فرد قطعات یخ را نجود. جویدن قطعات یخ با تجهیزات زیبایی روی دندان ها مانند تاج ها یا ونیرها باعث شل شدن و آسیب دیدگی تدریجی آنها می شود.
عوارض جانبی اصلاح طرح لبخند

 

گرچه عوارض جانبی بسیار کمی در ارتباط با درمان های اصلاح طرح لبخند وجود دارد، اما برخی از بیماران در خطر حساسیت لثه و ناراحتی های مختصری هستند که به دنبال درمان پیش می آید. با این عوارض جانبی ناخوشایند می توان با داروهای مسکن بدون نسخه مقابله کرد. این عوارض جانبی قابل مدیریت، معمولاً در ذات خود جزئی هستند. شما می توانید یک روز یا در برخی از موارد بلافاصله پس از درمان اصلاح طرح لبخند به کار یا فعالیت روزانه ی خود بازگردید.

 


هزینه اصلاح طرح لبخند

از آنجا که اصلاح طرح لبخند یک روش منحصر به فرد است، هزینه آن برای هر فرد متفاوت از دیگران است، بنابراین نمی توان هزینه درمان را تخمین زد. در واقع، هزینه نهایی اصلاح طرح لبخند به عوامل متعددی بستگی دارد که برخی از آنها عبارتند از:
 فرایندهای انجام شده: تعداد و نوع درمان هایی که انتخاب می شوند در هزینه های نهایی اصلاح طرح لبخند تأثیر دارند.
 تکنولوژی پیشرفته: بسیاری از دندانپزشکان از ابزارهای نوآورانه برای اصلاح طرح لبخند استفاده می کنند.
 محل جغرافیایی: هزینه های درمان های دندانپزشک متغیر بوده و به محلی که شما در آن زندگی می کنید بستگی دارد.
 تجربه دندانپزشک: یک دندانپزشک زیبایی که سال ها تجربه داشته و به دلیل انجام عمل های موفق مشهور است ممکن است دستمزد بیشتری نسبت به دندانپزشکان دیگر دریافت کند.

 

طرح لبخند عاقلانه

با یک نگاه کوتاه به لبخند آدم های اطرافتان و نگاه کردن به سن آنها متوجه خواهید شد که اگر کسی که لبخند بر روی لب دارد کاملا به سن بلوغ رسیده باشد لبه ی دندان های قدامی کاملا در یک خط مستقیم قرار دارد . دلیل این هم اندازگی به خاطر سایش دندان ها می باشد که با گذر زمان برای هر کسی اتفاق می افتد.
این لبخند نشان دهنده ی هوش وبلوغ و خبرگی فرد است .

  

طرح لبخند جوانی

در لبخند افراد جوان تر وکسانی که کاملا به بلوغ نرسیده اند دو دندان جلوی به طور مشخص بلند تر از دندان هایی کناری خود هستند . این نوع لبخند نشان دهنده ی جوانی وجسارت است و حتی می توانیم این لبخند را به گرمی وصمیمی بودن نیز تعبیر کنیم.
این طرح لبخند برای کسانی که لبهای برجسته تری دارند زیباتر است.

 


طرح لبخند اسپرت

این نوع طرح لبخند میانگینی بین دو طرح لبخند قبلی است .به طوری که دو دندان جلویی بلند تر از دندان های کناری است اما نه خیلی زیاد .
این نوع طرح لبخند نشان دهندهی غیر رسمی وغیر جدی بودن است

 



:: برچسب‌ها: دکتر ترابیان، ارتودنسی، ارتودنسی در بزرگسالان ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : احمد خلیلی
ت : شنبه 18 خرداد 1398
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی